اخبار سایبان سایبان برقی

مناسب ترین سایبان برای هر مکان کدام است؟

مناسب ترین سایبان برای هر مکان با توجه به شرایط مختلفی انتخاب و نصب می شوند. سایبان ها با هدف ایجاد سایه در روزهای آفتابی و در امان ماندن از بارش برف و باران در فضای بیرونی ساختمان ها نصب می گردند. این وسیله کمک می کند تا از محیط بیرونی منازل و یا فروشگاه ها به نحو احسن استفاده شود.

سایبان از جمله تجهیزات محبوب و کاربردی در طراحی فضای سبز ساختمان ها، بالکن یا تراس، ورودی فروشگاه، مغازه و رستوران می باشد. با ادامه این مطلب همراه باشید تا در رابطه با این محصول کاربردی اطلاعات مفیدی کسب نموده و مناسب ترین سایبان را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

انواع طبقه بندی سایبان بر اساس کاربرد

در حال حاضر سایبان های مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به شکل ظاهری، ابعاد و اندازه و همچنین سیستم باز و بسته شدن در طبقه های مختلفی قرار می گیرند. هر گروه از این تجهیزات متناسب با شرایط مخصوصی طراحی می شوند تا با تمرکز بر نیاز مشخصی آن را رفع کنند. در ادامه به معرفی انواع سایه بان ها می پردازیم:

سایبان چتری

سایبان چتری در زمره رایج ترین مدل های سایبان می باشند که مورد استفاده عموم مردم قرار دارد. زیبایی و راحتی نصب و استفاده از این مدل سبب شده محبوبیت بسیاری را در میان مردم به دست آورد. طراحی گنبدی شکل این محصول به صورت یک چتر بوده و تمام فضای زیرین خود را پوشش می دهد. از این رو می توان از آن در روزهای آفتابی استفاده نمود و از هوای دلپذیر عصرگاهی بهره گرفت.

سایبان چتری به دو صورت ثابت و متحرک در بازار وجود دارد. در مدل ثابت، ستون اصلی داخل زمین فرو می رود و فضای مشخصی را به صورت مداوم تحت پوشش قرار می دهد. سایبان چتری قابل حمل اما دارای ستونی هستند که بر یک صفحه سنگین فولادی نصب شده است. از این جهت می توان آن را در بخش های مختلف محیط جابجا نمود.

سایبان چتری مناسب استفاده در فضای سبز باغ و ویلا می باشد و زیبایی آن را دو چندان می کند. ضمن این که می توان آن را با توجه به ابعاد محیط در اندازه های دلخواه سفارش داد.

مناسب ترین سایبان برای هر مکان - سایبان چتری
سایبان بازویی

این مدل سایبانها طراحی مسطح مانند دارند که با کمک براکت ها جمع و یا باز می شوند. نام دیگر این مدل سایبان کالسکه ای می باشد.

مدل های متحرک به جهت ایجاد حفاظ در زمان وزش باد، بارش باران و نور شدید خورشید طراحی شده اند.

از این رو در ساخت چهارچوب آن از پروفیل های مقاوم و با کیفیت استفاده می شود تا به خوبی وزن سازه را تحمل نماید. ضمن ای که پارچه به کار رفته در تولید این محصول نیز باید از برزنت های باکیفیتی باشد که بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام خوبی داشته باشد.

سایبان بازویی در دو مدل دستی و برقی تولید می شود. سایبان برقی دارای یک موتور الکتریکی است که از آن برای جمع و باز کردن سقف پارچه ای استفاده می کنند. نوع دیگری از سایه بان های جمع شونده وجود دارند که دارای یک رول (غلتک) هستند که به کمک یک موتور الکتریکی و ریموت می توان آن را باز یا جمع نمود.

این سایه بان ها را می توان با توجه به ابعاد محیط مورد نظر طراحی نمود تا اندازه آن کاملا متناسب با فضا باشد. بهترین کاربرد سایبان کالسکه ای نصب در فضاهایی مانند پنجره ها، پاسیو، تراس و بالکن ساختمان می باشد.

از دیگر فضاهایی که می توان در آن از سایبان متحرک بازویی استفاده نمود، می توان به پارکینگ خودرو و ورودی ساختمان ها یا ویلاها اشاره نمود.

مناسب ترین سایبان برای هر مکان - سایبان بازویی

سایبان آکاردئونی

مدل آکاردئونی نوعی از سایبان جمع شونده است که اغلب با هدف استفاده در ساختمان های تجاری طراحی و تولید می شود. به همین دلیل آن را سایبان صنعتی یا تجاری نیز می نامند. همان طور که نام محصول نیز بر می آید، نحوه باز و بسته شدن آن به صورت آکاردئون است.

فضایی که سایبان آکاردئونی می تواند پوشش دهد، نسبت به دیگر مدل ها بیشتر بوده و از این رو مناسب ترین مکان برای استفاده از آن پارکینگ خودرو در مراکز تجاری و تفریحی است.

مناسب ترین سایبان برای هر مکان - سایبان آکاردئونی
سایبان استخر

برخی از استخرها در فضای بیرونی ساختمان طراحی می شوند و فاقد سقف هستند. استفاده از این استخرها علاوه بر جذابیت هایی که دارد گاهی ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد.

از این جهت افراد به نصب سایبان استخر روی می آورند. این مدل ها در واقع به صورت اتوماتیک طراحی می شوند تا استفاده از آن به آسانی صورت پذیرد.

جالب است بدانید سایبان استخر خود نیز دارای دو مدل مختلف است که یکی از آن ها بر پایه اسکلت بندی فلزی طراحی می شود.

در این مدل از پروفیل آلومینیوم، ورق های پلی کربنات و پارچه های مقاوم بهره می برند. مدل دیگر هم به صورت بادبان های قایق است که ظاهری بسیار زیبا و خاص دارد.

مناسب ترین سایبان برای هر مکان - سایبان استخر

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید سایبان برای منزل ، ویلا ، فروشگاه و … خود دارید بهتر است ابتدا نیازهای خود را به درستی مشخص نموده و پس از آن در پی یافتن سایبان متناسب با نیازتان در بازار باشید.

توصیه می کنیم هنگام خرید سایه بان در کنار قیمت آن موارد دیگر همچون کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت، برند شرکت تولید کننده، ابعاد متناسب با محیط، کاربردی بودن مدل آن و در نهایت زیبایی محصول توجه نمایید. در نظر داشتن این موارد به شما کمک می کند سایبان مناسب با نیاز و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ، استفاده کردن از خدمات نصب و راه اندازی توسط شرکت و متخصصین می باشد. زیرا نصب این تجهیزات اندکی مشکل است و در صورت عدم کمک گرفتن از متخصصان امر، ممکن است به چهارچوب سایبان آسیب وارد کنید.

آخرین توصیه ما این است که پیش از خرید مناسب ترین سایبان برای هر مکان ابتدا از مشاوران کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین می توانید از طریق وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین به بررسی مدل های مختلف پرداخته و از ویژگی های هر یک به خوبی آگاه شوید.

شرکت سایبان برقی متین یکی از تولیدکنندگان مطرح کشور در این حوزه می باشد. شما عزیزان می توانید از طریق تماس با واحد فروش مجموعه در رابطه با محصولات اطلاعات کسب نموده و مناسب ترین سایبان ، سایبان برقی را برای خود تهیه نمایید.