راهنمای خرید سایبان چتری

واژه سایبان همیشه به وسیله ای اطلاق میشود که به عنوان محافظی در برابر آفتاب است. ما سایبان را تقریبا همه جا دیده ایم و با آن آشنا هستیم. در سردر مغازه ها، کنار استخر، حیاط ویلاها و اغلب فضاهای باز از سایبان به دلایل مختلف استفاده میشود.

اما امروزه تکنولوژی کاربرد سایبان را تغییر داده و ما با نوع دیگری از این وسیله با کاربردهای متفاوت روبه رو هستیم. با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن وسیله ها، سایبان هم از این قافله جا نمانده و به صورت وسیله ای متحرک با عنوان سایبان برقی در همه جا حضور دارد.

برای مغازه ها به عنوان سایبان برقی مغازه، برای حیاط خانه ها به عنوان سایبان برقی پارکینگ و اشکالی دیگر توانسته طرفداران خود را داشته باشد. اما یکی از قدمی ترین انواع سایبان که امروز از آن به شکل متحرک و برقی هم استفاده میشود، سایبان چتری است.

خرید سایبان چتری از گذشته مرسوم بوده و بیشتر برای فضاهای کنار استخر با کاهش شدت آفتاب توانسته محلی جهت استراحت فراهم کند. اما با برقی شدن این نوع سایبان استفاده آن برای دیگر فضاها نیز ممکن شده و امروزه در اغلب رستوران ها و کافه ها، روف گاردن و … شاهد حضور سایبان چتری متحرک هستیم.

سایبان چتری هم در طراحی و دیزاین نقش دارد و هم میتواند با ایجاد سایه فضایی مطلوب را برای لذت از فضای باز ایجاد کند. انواع سایبان های برقی اما امکانات دیگری نیز دارند که این وسیله را کابردی تر و مشهور تر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به ویژگی ها و امکانات سایبان چتری متحرک بپردازیم.

راهنمای خرید سایبان چتری

امکانات سایبان برقی چتری 

در بین انواع سایبان های موجود در بازار به به صورت سایبان برقی و دستی تولید و استفاده میشوند، خرید سایبان چتری در هر دو شکل بیشتر رایج است. سبک خاص طراحی این سایبان به آن زیبایی و کارایی ویژه ای داده و منعطف بودن سیستم آنرا نشان میدهد. سایبان چتری محصولی منحصر به فرد است و مکانیزم عملکرد آن درست مانند چتر عمل میکند.

همانگونه که چتر از شدت نور و گرما میکاهد یا مانعی برای خیس شدن از آب باران است، سایبان چتری هم محافظ خوبی در برابر تغییرات جوی است. برای سایبان برقی باتوجه به اینکه امکان باز و بست شدن وجود دارد میتوانیم در هر لحظه که میخواهیم از آن استفاده کنیم یا انرا ببندیم.

سایبان چتری متحرک عملکرد چتر را افزایش داده و حرکت آنرا آسان تر کرده است. پایه های سایبان مانند میله چتر بهم وصل شده اند و چتر را روی خود نگه میدارند. کنترل وزن چادر به وسیله پایه انجام میشود و در سایبان چتری ثابت حرکت با کمک دست انجام میگیرد. حرکت این سایبان به وسیله اهرم امکان پذیر است.

باز و بست شدن چتر با اهرم اتفاق می افتد و کنترل سایبان چتری متحرک آسان تر شده است. میله ها و باله ها کاملا با کمک اهرم حرکت میکنند و کنترل میشوند.

در مدل قدمی تر سایبان چتری پایه ها ثابت بودند و به میله مرکزی وصل میشدند. مانند یک چتر همیشه باز میشد انرا برای روی میز یا کنار صندلی ها استفاده کرد. همچنین امکان جابجایی برای این وسیله هم وجود داشت.

سایبان چتری سایبان متین سایبان برقی

ویژگی های سایبان چتری اتوماتیک 

از معیارهای مهم در خرید سایبان چتری، جنس پارچه مورد استفاده برای آن است. در حقیقت جنس چادر تعیین کننده کاربرد سایبان در محیط و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. همچنین مقاوم و دوام سایبان برقی را تعیین خواهد کرد تا انتخاب و خرید آن آسان تر شود. جنس چادر نشان میدهد که چتر چه میزان در برابر آفتاب و باران و طوفان و … مقاومت دارد و بر این اساس سه مدل پارچه برای سایبان چتری متحرک در نظر گرفته میشود.

پارچه برزنتی الیاف و نخ :

ظاهر پارچه برزنتی مانند پارچه های معمولی است و با کمک الیاف و نخ بافته شده است. مقاومت این نوع پارچه در برابر تغییرات جوی کمتر از انواع دیگر پارچه ها است و برای سایبان متحرک استفاده میشود.

پارچه برزنتی PVC :

ماده اصلی ساخت این پارچه PVC و پلیمرهای مربوط به آن می باشد. این پارچه سایبان از این جهت مقاوم  و بسیار منعطف برای استفاده در سایبان چتری است. این جنس پارچه تنوع رنگی بالایی دارد و به دلیل مقاوم بالا در برابر تغییرات جوی زیاد برای انواع سایبان برقی و چتری مورد استفاده قرار میگیرد.

پارچه نانو :

تکنولوژی نانو به تازگی برای پارچه انواع سایبان مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع چادر مقاوت خوب و انعطاف پذیری بالایی دارد و از این جهت برای تولید کنندگان این محصول پر کاربرد است.

سایبان چتری سایبان متین

انواع سایبان چتری بر اساس محل پایه ها

ویژگی دیگر سایبان چتری که آنرا به دو دسته جدید تقسیم میکند محل قرار گیری پایه ها است. پایه ها تعیین میکنند که از این وسیله کجا و به چه شکلی استفاده شود. برای خریداران معمولا محل قرار گیری پایه ها فاکتوری تعیین کننده می باشد تا خرید سایبان چتری انجام گیرد.

سایبان چتری بر این اساس به دو نوع تقسیم میشود :

– سایبان چتری پایه وسط 

طراحی این نوع سایبان چتری مثل چتر واقعی است و با میله ای در وسط ساخته شده است. مرکز ثقل سایبان دقیقا در پایه اصلی است و برای رستوران و کافه معمولا مورد استفاده قرار میگیرد. در زیر سایبان میتوانید انواع مبلمان فضای باز را قرار دهید و از سایه چتر استفاده کنید. چادر سایبان از مبملان محافظت میکند و پایه ها معمولا دوام و ایستایی خوبی دارند.

– سایبان چتری پایه کنار

پایه این مدل از سایبان چتری در کنار آن قرار دارد و چتر با حالتی خاص به یک سمت متمایل شده است. نصب و خرید سایبان چتری برای محوطه کنار استخر در ویلا یا باغ و حتی رستوران هم مناسب است. علاوه بر سایه میتوانید فضایی لوکس را هم با این نوع سایبان تجربه کنید.

خرید سایبان چتری در هر دو مدل پایه وسط و پایه کنار امکان پذیر است. برای مشتریان حرکت دادن و باز و بست کردن این وسیله را آسان کرده و خرید آنرا مقرون به صرفه مینماید. نگران روزهای سرد هم نباشید. زیرا با نصب هیتر برای سایبان میتوانید سرمای هوا را مهار کنید و از فضا لذت ببرید.

برای انوع سایبان اتوماتیک و متحرک امکان نورپردازی هم وجود دارد. در بازوهای سایبان میتوان چراغ های LED نصب کرد و در شب هم از فضای زیر سایبان چتری بهره برد. هر زمان که به حظور چترها نیاز ندارید تنها با فشار یک دکمه انرا ببندید و چتر را جمع کنید.

انواع سایبان چتری

خرید سایبان برقی از سایبان متین 

خرید و نصب انواع سایبان را میتوانید از شرکت سایبان متین در هرجای ایران انجام دهید. برای اطلاع از شرایط نمایندگی و سفارش محصول میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید. لینک مربوط به اطلاعات نمایندگی در زیر قرار داده شده است.