اخبار سایبان چتری

سایبان چتری در کجا قابل استفاده است؟

با وجود نیاز بدن به نور آفتاب، گاهی اوقات آفتاب می‌ تواند سلب آرامش کند. در چنین شرایطی یک سایبان برقی از شرکت سایبان متین آسایش شما را فراهم میکند. سایبان چتری سایه بزرگی در زیر خود ایجاد میکند که شما و همراهانتان میتوانید از آن استفاده کنید. این نوع سایبان بر روی پایه ای قرار گرفت.

قسمت پایین ستون چتر دارای نوکی تیز است که در زمین های شنی یا ماسه ای میتواند در زمین فرو رفته و نصب شود باز و بسته شدن این نوع سایبان مانند چتری معمولی انجام میشود با این تفاوت که اندازه سایبان بسیار بزرگتر از چتر است به راحتی انجام میشود و سایه بزرگتری نیز دارد و بعلاوه بر روی یک مکان به شکل موقت ثابت خواهد شد.

آشنایی مختصر اما کامل با سایبان چتری

اگر بخواهیم از ویژگی های منحصر به فرد سایبان چتری صحبت کنیم این ویژگی ها شامل سهولت باز و بست، قابلیت تنظیم سایز، انتهای نوک تیز برای فرو کردن در زمین و جنس ستون‌های فلزی سبک میباشند.

البته مدل های مختلف سایبان چتری وجود دارد که در بعضی از آن ها تعدادی از ویژگی های فوق الذکر متفاوت است. وابسته به نوع آلیاژهای چترها، سازه های متفاوت سبک و سنگین در سایبان چتری استفاده شده اند. البته مدل های مختلف کاربردهای متفاوت نیز دارند که نصبشان متناسب با همان کاربرد آن ها میباشد.

از لحاظ ثابت و متحرک بودن، سایبان چتری یک سازه ثابت و متحرک بحساب می آید زیرا به راحتی جابجا شده و تغییر زاویه آن آسان است همچنین میتواند در یک مکان نصب شده و به شکل ثابت از آن استفاده شود. پارچه های مورد استفاده در سایبان های چتری شامل چندین نوع به قرار زیر میباشند: پارچه های نخی و برزنتی الیافی، پارچه های خلبانی و نانو پارچه های برزنتی PVC.

اندازه های سایبان چتری

سایبان چتری در اندازه های مختلفی تولید شده که اصولا کارایی متفاوت دارند. بعضی از سایبان های چتری دارای ساختار شامل پایه وسط و پایه کنار میباشند که در آن  از فولاد و آلومینیوم رنگ آمیزی شده با رنگ کوره ای الکترو استاتیک، برای آلیاژ سازه چترها استفاده میشود.

این که از چند سایبان چتری استفاده شود بستگی به سطحی دارد که میخواهید سایه ایجاد کنید. قاعدتاً برای پوشش فضای بیشتر لازم است که از چند سایبان چتری استفاده شود. از این نوع سایبان حتی برای حفاظت از باران نیز میتوان استفاده کرد.

ابتدا برای طراحی سایبان چتری، میزان وزش باد در منطقه اندازه گیری میشود. همچنین سایبان چتری را برای چتری زیر باران هم میسازند. حتما دیده اید که در بعضی مکانهای تفریحی چندین سایبان چتری وجود دارد بهمین شکل به علت این که سایبان چتری سطح محدودی را میپوشاند، در پی درخواست مشتری برای پوشش یک منطقه وسیع، استفاده از چندین سایبان چتری به وی پیشنهاد میگردد. مکانیزم محرک سایبان چتری به دو شکل مکانیزم رفت و برگشتی با نیروی محرک جک هیدرولیکی ، و مکانیزم لغزنده پیچی با نیروی محرکه موتور الکتریکی میباشد.

استفاده از سایبان چتری در چه مکان هایی کار آمد است؟

استفاده از سایبان چتری در فضای بیرونی

هوای دلپذیر بهاری بهترین موقعیت برای وقت گذرانی در بیرون و طبیعت و لذت بردن از هوای مطبوع است. حتما فکر کرده اید که در چنین هوایی در دل طبیعت سایبان چتری چه کمک بزرگی برای در امان ماندن از آفتاب میکند.

در بحث چیدمان انواع سازه ها، سایبان چتری در زیر گروه سازه های فضا کار طبقه بندی شده است. شایان ذکر است که بخاطر پیشرفت تکنولوژی و نیاز فراوان به فضا های سرپوشیده موقت در مناطق تفریحی، گردشگری، تجاری، رستوران، ورزشی، کافی شاپ ، پارکینگ ، پیاده رو و غیره، گونه های فراوانی از پرکاربردترین شکل سازه های چادری که همان سازه چتری میباشد در فرمها و طرح و رنگهای مختلف تولید ، عرضه ، نصب و بهره برداری گشته اند.

ویژگی های یک سایبان چتری

برای توضیح بیشتر باید گفت بعضی سایبان های چتری دارای پایه کنار و دایره شکل با قطر مشخص میباشند که براحتی میتوانند میزهای چهار تا شش نفره را پوشش دهند. از فلز آلومینیوم نیز به علت استحکام و وزن اندک برای بدنه و اتصالات این نوع سایبان استفاده میشود که علاوه بر دو مزیت فوق، ضد زنگ نیز می باشد.

ضد زنگ بودن آلومینیوم، باعث میشود که به راحتی بتوان از سایبان چتری در فضای باز و سواحل و جنگل و سایر مناطق مرطوب و حتی زیر باران استفاده کرد. در بعضی از انواع سایبان چتری زاویه و ارتفاع قابل تغییرند و مکانیزم باز و بسته شدن آنها، دسته قرقره ای و کاملا ساده میباشد. بنابراین اگر صاحب یک مکان تفریحی هستید شک نکنید که فراهم کردن سطح وسیعی با تعدادی سایبان چتری در بهار، سیل مشتریان را به سمت شما روانه خواهد کرد.

سایبان چتری بعنوان چتر پرتابل

در بعضی از سایبان چتری از تکنیکهایی برای پایداری سایبان استفاده میکنند که هم محکم قرار گرفتن و به تعبیری ثبات در محل و هم جا به جایی سایبان را آسان میکنند مثلا در بعضی از سایبان های چتری، پایه ها را به صورت قمقمه ای میسازند که با آب پر میشود. مزیت پایه قمقمه ای این است که در هنگام نصب در یک محل، از ثبات کافی برخوردار خواهد بود و زمان جا به جایی نیز میتوان آب پایه را تخلیه کرد. علاوه بر این بدنه آلومینیومی سایبان چتری به طریقی طراحی میشود که براحتی قابل جمع شدن باشد. اگر صاحب باغ, منزل حیاط دار یا ویلا هستید از این سایبان میتوانید بعنوان یک آفتابگیر و پوششی در برابر باران لذت ببرید.

سایبان چتری در کجا قابل استفاده است؟

سایبان متین ارائه دهنده انواع سایبان برقی و سقف متحرک آماده همکاری با شما مشتریان عزیز طبق سلیقه و بودجه شما میباشد .

ما در همه جای ایران نمایندگی داریم و شما می توانید در هرجایی از ایران عزیزمان ، سایبان های مورد نظر خود را سفارش دهید. ما با سال ها تجربه در زمینه ساخت سایبان از نیاز و انتظارات شما آگاهیم.