اخبار سایبان برقی

راجع به اجزای سایبان برقی بیشتر بدانیم!

شناخت اجزای سایبان برقی به شما کمک میکند تا در مورد این وسیله ی پر کاربرد بیشتر بدانید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

شما مخاطبان عزیز حتما راجع به سایبان برقی مطالب زیادی خواندید و نوع کارکردش را میدانید ، اما درباره ی اینکه چجوری ساخته می شود اطلاعات کمی دارید حالا میریم سراغ بررسی اجزای سایبان برقی تا بهتر نوع کارکردش را درک کنیم.

بیشتر بخوانید : 

اجرای سایبان برقی پیتزا فروشی 2020

اجزای تخصصی سایبان برقی

مهم ترین اجزاء سایبان برقی

 

👈 پارچه سایبان :

مطرح ترین و مهم ترین جزء سایبان برقی پارچه و یا رویه ی آن است ، حالا چرا مهم است ؟ چون پارچه نقش آفتاب گیر و جلوگیری از عوامل دیگر را دارد.

پارچه سایبان نوع های مختلفی دارد که یک نوع آن بین شرکت های تولید کننده بیشترین استفاده را دارد :

پارچه PVC :

این نوع پارچه در بین تولید کنندگان سایبان بیشتر مصرف می شود یک سری ویژگی دارد که با هم بررسی می کنیم تا به خاص بودن آن پی ببریم.

پارچه پی وی سی - سایبان برقی

پارچه پی وی سی مناسب چه مناطقی است ؟

این نوع پارچه سایبان برقی جهت استفاده در مناطق باران خیز و شرجی مناسب است .

پارچه سایبان PVC در جهت عدم نفوذ باران و رطوبت به زیر سایبان می شود که این نوع پارچه  دارای رنگ بندی با تنوع بسیار بالایی می باشد .

همچنین قابلیت چاپ متن، لوگو، عکس و انواع چاپ های لیزری را دارا میباشد.

در تصویر پایین که میبیند👇  این نوع پارچه از تابش نور خورشید کاملا جلوگیری کرده و ظاهر زیبایی به محیط داده است.

پارچه برزنت :

برزنت پارچه ای مستحکم، منعطف و ضد آب است که معمولا از پارچه‌هایی مانند کرباس و یا پلی استر با روکش یورتان و یا پلاستیک هایی مانند پلی اتیلین ساخته می‌شود.

پارچه برزنت - سایبان
از جمله مزایای استفاده از پارچه های برزنت موارد زیر میباشد :

مقاومت بالا در برابر نورخورشید و آب
استقامت کششی بالا
مقرون بصرفه بودن برای پوشش فضاهای باز

موارد استفاده از پارچه برزنت شامل موارد زیر میباشد :

تولید انواع سایبان
روکش کالا
روکش پالت
چادر اسکلتی (تونلی)
روکش انواع وسایل کشاورزی
خیمه اسکلتی
روکش ضدآب محصولات
روکش کولر
و …

پارچه سازه کششی :

در لایه پارچه سازه کششی از موادی استفاده می شود که خاصیت آنتی باکتریال دارند .

از بوجود آمدن قارچ و باکتری بر روی سطح آن جلوگیری می کند، لذا این پارچه ها تبدیل به گزینه ای مناسب برای پوشش استخر ها و سایبان آن می شود.

سبکی سازه ی پارچه ی سازه کششی و امکان اجرای سریع آن باعث شده گزینه ای مناسب برای سایبان فضای باز گردند.

پارچه سازه کششی-سایبان برقی
دلایل استفاده از پارچه سازه کششی :

– ظاهری سبک و فضایی
– قابلیت نور دهی
– هزینه کم اجرا

👈 اسکلت سایبان برقی :

بستگی به نوع استفاده و موقعیت نصب سایبان دارد ، اسکلت دو نوع فلزی و آلومینیوم  است که بیشتر از نوع فلزی مورد استفاده قرار میگیرد.

اسکلت های فلزی و آلومینیوم در نوع های مختلف سایبان برقی ، سایبان پارکینگ ، سایبان مغازه هم استفاده میشود هیچ فرقی ندارد .

اما باز هم باید با یک تیم حرفه ای نوع درخواستتان را بیان کنید تا یک سایبان با سازه ای که مناسب با محیط مورد نظر است را در نظر بگیرند.

در عکس زیر یک نمونه ای از اسکلت سایبان برقی را میبینیم :

اسکلت سایبان برقی

حالا میریم سراغ اصلی ترین و مهم ترین جزء سایبان برقی که به واسطه ی همین قطعه اسم سایبان به سایبان برقی تغییر پیدا کرده است .

👈 موتور سایبان برقی :

این قطعه یه نوعی قطعه ی اصلی و مهم به حساب می آید که از همه  نظر باید درجه ی یک باشد ، از نظر کیفیت ، کارایی ، طول عمر ، گارانتی و …

موتور سایبان برقی

موتور توبولار چیست؟

به موتور های سایبان برقی موتور توبولار گفته می شود  که به اصطلاح موتور های داخل لوله نامیده می شود و کل سطح موتور به غیر از محفظه خلاص کن داخل لوله سایبان برقی قرار می گیرد.

در کنار موتور سایبان برقی دو عدد ریموت هم وجود دارد که به شما عرضه می شود تا از آن برای باز و بسته کردن سایبان برقی کمک بگیرید.

حالا با همه ی اجزای سایبان برقی آشنا شدیم و میدانیم که سایبان برقی از چه قطعاتی درست می شود الان شما میتوانید برای سفارش سایبان برقی نوع پارچه ، نوع اسکلت و موتور سایبان برقی را خودتان مشخص کنید اما بهتر است باز هم از مشاوران سایبان متین کمک بگیرید.

شاید فکر کنید سایبان برقی فقط برای جاهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد اما سخت در اشتباهید ، در ادامه به شما توضیح میدهم که هرجایی که بخواهیم میتوانیم سایبان برقی نصب کنیم.

سایبان برقی را هر جایی که میخوای نصب کن !

همونجور که در تیتر ذکر کردم میتونیم سایبان برقی را هر جایی که دلمون خواست نصب کنیم .

به طور مثال عکس زیر را ببینید ، سایبان متین به درخواست مشتری روی پشت بوم سایبان برقی دو طرفه نصب کرده ، حالا این چه کاربردی میتواند داشته باشد ؟

بیشتر بخوانید : 

سایبان برقی فوق جذاب

سایبان برقی پشت بوم

موقع هایی که از فضای بسته ی خانه خسته می شوید میتوانید برای چند ساعت هم که شده به پشت بوم بروید زیر سایه ی سایبان برقی بنشینید از فضای آزاد لذت ببرید.

یا حتی میتوانید اگر مهمونی گرفتید و تعداد مهموناتون زیاده در خانه اتان جا نمیشوند میتونید مهمونی ها یا دورهمی ها را روی پشت بوم به دور از هیچ تابش آفتابی و یا حس کردن گرمایی برگزار کنید.

هم میتونه یک ایده ی خلاقانه برای مهمونی یا دورهمی باشد هم اینکه لاکچری و خاص بودنتان را به رخ دوستان و فامیلای شوهر میکشید.

هیچی دیگه ! با سایبان برقی خاص دیده شو